Kim jesteśmy i co tu robimy?


Cześć! Mam na imię Gosia. Jestem mamą trójki uroczych dzieciaków w wieku 10, 6 i prawie 2 lata ;) Chcę na moim blogu opisywać, w jaki sposób można uczyć się z użyciem ogólnodostępnych i bezpłatnych narzędzi dostępnych w sieci, które zamieniają nudną, żmudną i powtarzalną naukę w świetną zabawę.

Zaczęłam tworzyć tego bloga, ponieważ - może podobnie jak Twoje dziecko, moja pociecha nie przepada za ślęczeniem nad podręcznikiem i ćwiczeniami, szybko się męczy i nie potrafi długo skupić uwagi, ma kłopoty z zapamiętywaniem lawinowej ilości informacji, które na nią w szkole spływają. Musieliśmy szukać atrakcyjnych narzędzi, które pozwoliłyby jej na ciekawsze i bardziej emocjonujące zdobywanie wiedzy - testujemy więc różne gry, aplikacje, platformy.

Jestem od kilku lat zafascynowana tym, jak nowe technologie zmieniły świat i sposób, w jaki się uczymy. Na dobrą sprawę można by w ogóle nie chodzić do szkoły, bo wszystko jest na YouTubie ;) Szkoła w większości przypadków nowe technologie ignoruje, widząc w nich głównie zagrożenie. Mało który nauczyciel dostrzega wielki potencjał narzędzi, które ukryte są choćby w smartfonach uczniów.
Dlatego zaczęłam szukać inspiracji u nauczycieli, którzy wprowadzają TIK w swojej szkolnej praktyce. Odkryłam wiele bezpłatnych TIK - owych narzędzi, które rozwijają kreatywność, dostarczają wielkich emocji, pomagają w komunikacji z innymi, stanowią pole do popisu dla indywidualnych pomysłów. Moja córka bardzo je lubi ;)

Mam nadzieję, że spodobają Ci się podpowiedzi, które będą się tu pojawiać i razem z Twoim dzieckiem odkryjecie przyjemność wykorzystywania ich do waszych edukacyjnych potrzeb.

Komentarze